Programia - Tvorba e-shopů, shop, eShop, e-shop, B2C, B2B

MENUZAVŘÍT
Úvod Novinky Co se změnilo na e-shopu 3C Systems po našem zásahu?

Co se změnilo na e-shopu 3C Systems po našem zásahu?

Pekárková Sylvie 9.11. 2023

Technologie a požadavky trhu se vyvíjí neuvěřitelně rychle. Může se proto stát, že vám současné e-shopové řešení přestane vyhovovat a pocítíte chuť na změnu. Přesně v takové situaci se nacházela firma 3C Systems. Oslovila nás proto s poptávkou po novém e-shopu, který splní jejich náročnější požadavky. Jak vypadá e-shop nyní a jaké funkce zákazníkům nabízí?

Kdo je 3C Systems

3C Systems je obchodně poradenská firma se specializací na ochranné a bezpečnostní prvky pro průmyslovou výrobu a sklady. Za více než 17 let v oboru se vypracovala na významného partnera mnoha národních a nadnárodních firem a vyřešila stovky projektů zabezpečení od parkoviště po střechu.

Nový design

Moderní vzhled e-shopů je vedle rychlosti načítání, přehlednosti a užitečných funkcí velmi důležitým prvkem, který určuje, zda web zákazníky zaujme či nikoliv. Zastaralý design totiž může evokovat i zastaralý systém a potenciální zákazníky odradit.

Původní platforma, na které e-shop stál, sice byla funkční, ale již postrádala moderní design. Nový moderní vzhled samozřejmě nebyl to jediné, co se s přechodem k Programii změnilo. Na našem řešení klient získal větší flexibilitu, zlepšil uživatelskou přívětivost celého webu a přidal řadu nových funkcí.


Přehledná a poutavá úvodní stránka


Původní vzhled e-shopu


Nový e-shop z pohledu majitele

Nový e-shop 3C Systems spatřil světlo světa po dvou letech práce začátkem října 2023

Jak hodnotí majitel firmy Gabriel Cahajla a marketingová specialistka a grafička v jedné osobě Veronika Uherková nové vzezření e-shopu 3C Systems a spolupráci s Programií?

Proč jste se rozhodli pro redesign a změnu e-shopového řešení?

V průběhu let se projekt 3C Systems stal naší skutečně srdcovou záležitostí a chceme jej neustále rozvíjet. Původní řešení už nám přestalo stačit, bylo nemoderní a jeho funkcionality nedostačovaly našim potřebám. Propojení s informačním systémem nebylo funkční. Změny cen se automaticky nepropisovaly z našeho účetního systému. Při tisících produktech už je to opravdu problém. 

Proč jste si ke spolupráci vybrali právě Programii?

Na projektu nám velmi záleží, takže jsme jej nechtěli svěřit jen tak někomu. Na tvorbu nového e-shopu jsme měli několik nabídek, z nichž jsme nakonec vybrali Programii, a to ze dvou důvodů. Prvním důvodem byla spojitost majitelů s firmou NetDirect, s níž jsme měli v minulosti velmi dobré zkušenosti. Druhým důvodem pak bylo řekněme znamení shůry. Zrovna ten večer, když jsem chtěl přijmout rozhodnutí, jsem u barového pultu mé oblíbené hospody málem zakopl o krabici s nápisem Spokojený pes (jeden z nejúspěšnějších e-shopů  Programie). V ten moment bylo rozhodnuto. V roce 2021 jsme tedy podepsali smlouvu s Programií a začala naše společná cesta k novému e-shopu. 

Jak probíhal vývoj? Nastaly nějaké komplikace?

Vývoj trval déle, než jsme předpokládali. Prodlevy vznikaly jak na naší straně, tak na straně Programie, a především na straně ERP partnera. V některých věcech bylo těžké se pochopit a stávalo se, že vázla komunikace. Nepochybně to byla výzva a během celého procesu vývoje jsme se toho spoustu naučili. Nicméně i přes všemožné komplikace, které jsou ale při vývoji tak robustního řešení zcela normální, jsme hrdí na výsledek. Novým e-shopem jsme potvrdili svou pozici mezi top firmami v oboru a konkurenci jasně řekli: „Počítejte s námi!“

Co se Vám na novém e-shopu nejvíce líbí?

Design e-shopu je za nás velmi povedený. Je lehký, vzdušný, krásně přehledný a je vidět, že si s ním grafik skutečně vyhrál. Co se týče funkcionalit, jsme nadšení zejména z automatizace a propojení s naším účetním systémem ABRA Software, což nám obrovsky usnadňuje práci. Minimum lidí může dělat o hodně více práce.

Nyní je navíc jasně patrné, že nejsme pouze klasický e-shop. Vedle samotného prodeje je totiž naší hlavní devizou také poradenství, konzultace, osobní návštěva zákazníka a celkově propracovaný způsob péče o zákazníka. Důkazem je mimo jiné i to, že si zákazník může vytvořit vlastní cenovou nabídku, půjčit a vyzkoušet vybrané produkty.

Děkuji celému týmu Programie za skvělou práci a profesionální přístup, těším se na další spolupráci!


Co konkrétně stojí na novém e-shopovém řešení za zmínku? Je toho spousta. Níže jsme vybrali několik nejzajímavější funcionalit, které se změnily jak na české, tak slovenské verzi e-shopu.

Funkce Cenová nabídka

Pro registrované zákazníky je připravena speciální funkce Cenová nabídka. Takto lze poslat žádost o cenovou kalkulaci s individuálními požadavky na poptávaný produkt.

Podat žádost mohou klienti třemi způsoby:

  • Kliknutím na tlačítko Do cenové nabídky v detailu produktu pod uvedenou cenou.
  • Přes odkaz Kalkulace v horním menu v hlavičce webu, kde se zobrazuje počet produktů vložených do cenové nabídky.
  • Přímo na stránce Cenové kalkulace vložením kódu požadovaného produktu. Pokud je u produktu nastaven minimální odběr nebo násobky, řídí se přidávání množství produktů danými pravidly.

Cenová nabídka je určena pro pracovníky, kteří ji musí předložit vedoucím nebo nákupu. Dále je určena pro ty, kteří nakupují více produktů najednou a rádi by získali slevu.


Cenová nabídka s kalkulací (v levém rohu nahoře počet produktů v kalkulaci)


Formulář pro vyplnění fakturačních údajů v cenové nabídce


Vložení produktu do cenové nabídky přes kód produktu


Hlavní výhodou cenové nabídky i kalkulace je to, že se veškeré informace automaticky ihned přenesou do účetního systému ABRA. Produkty mají k sobě rovnou napárované ceny, které zákazník může vidět ve svém profilu. K tomu 3C Systems poskytuje telefonickou podporu.

Nový detail produktu

Největší zajímavostí jsou bezesporu dvě akční tlačítka, kdy každé odkazuje do jiného nákupního košíku nebo doplňkové služby, jako je předvedení nebo odeslání vzorku.

Základní informace a dvě akční tlačítka

Napravo vedle náhledového obrázku se nachází parametry daného produktu, aktuální stav na skladě, možnosti dopravy, termín dodání a cena produktu.

Hlavní inovací oproti původnímu řešení jsou dvě akční tlačítka, respektive dva nákupní košíky, do kterých zákazník vloží požadovaný počet kusů produktu přes tlačítko DO KOŠÍKU (klasická objednávka) nebo DO CENOVÉ NABÍDKY (cenová kalkulace).

Košíky jsou na sobě nezávislé a v administraci klienta se sice vypisují hromadně, ale odlišuje je zobrazený stav.

Celý detail produktu se dvěma akčními tlačitky a výpisem dalších variant


Cenová kalkulace má stav „Přijata cenová kalkulace“ a objednávka má stav „Přijata“


Další varianty produktu

Pokud je produkt k dostání v dalších variantách (například s rozdílným profilem), zobrazí se v detailu produktu první tři z nich a zbývající se rozbalí až po kliknutí na šipku, aby zbytečně neprodlužovaly produktovou stránku. I zde je k dispozici vložení jak do košíku, tak do cenové nabídky.

Nabídka dalších variant produktu v detailu se dvěma akčními tlačítky


Filtrace produktu podle variant

Zákazník má možnost pracovat s filtrem a nechat si zobrazit jen ty produkty, které odpovídají jeho požadavkům. Produkty může filtrovat například podle délky, hmotnosti, povrchové úpravy nebo průměru.

Jednoduchá filtrace ve variantách produktu


Ještě více informací o produktech

  • Zobrazit v katalogu – po kliku na odkaz se zákazníkovi otevře online katalog.
  • Mám zájem o vzorek – skrze formulář má zákazník možnost odeslat žádost o vzorek produktu. Díky tomu si jej může půjčit a osobně vyzkoušet, zda odpovídá jeho představám. Jakékoliv dotazy mu v 3C Systems rádi zodpoví skrze e-maily nebo telefonicky. Informace o poptáce zkušebního vzorku se automaticky přenáší do účetního systému, takže jsou veškeré informace hezky pohromadě.
  • Předvedení, technická konzultace – tento formulář slouží k odeslání žádosti o technickou konzultaci, která mimo jiné zahrnuje také zaměření prostoru pro zábrany.


Formulář pro odeslání žádosti o vzorek produktu


Formulář, přes který může zákazník požádat o konzultaci


Sdílení, uložení do oblíbených a tisk

V detailu produktu jsou samozřejmě dostupné také ikony pro sdílení na sociálních sítích, možnost zkopírovat odkaz do schránky, odeslat do e-mailu nebo lze informace o produktu rovnou vytisknout. Nový e-shop také umožňuje přidat produkt do oblíbených položek.

Ucelené informace ke stažení

Pokud jsou k danému produktu k dispozici doplňující materiály a související soubory ke stažení, pak i ty se zobrazí na produktové stránce pod ikonkou PDF. V některých případech se na stránce objeví také štítky tematického okruhu, kde zákazník najde po prokliku veškeré podobné produkty a informace v rámci okruhu daného zájmu.

Z košíku do oblíbených

V košíku lze nyní přidat všechny položky do oblíbených. Když to totiž zákazník dříve neudělal v detailu produktu, musel se tam vracet. Teď si jedním kliknutím přidá všechny položky z objednávky do oblíbených a neztrací čas klikáním u jednotlivých produktů.


Nákupní košík s výpisem produktů a možností přidání do oblíbených


Profil klienta

Po přihlášení má zákazník k dispozici všechny informace o stavu svých objednávek, oblíbených položkách, cenových kalkulacích, fakturách i reklamacích a rovněž zde jednoduše upraví své osobní údaje nebo si zobrazí přehled faktur.


Rychlý náhled možností v profilu klienta


Stránka s výpisem funkcí v profilu klienta


Další drobné novinky na e-shopu 3C Systems

  • Sticky lišta – při skrolování dolů na stránce je neustále viditelné logo, políčko pro vyhledávání, telefonní kontakt s rozmezím dostupnosti a nákupní košík. Zákazník si takto lépe zapamatuje značku e-shopu a kdykoliv může něco vyhledat nebo zavolat.
  • Velké rozbalovací menu – obsahuje fotografie a prokliky na podkategorie.
  • Přehledné kategorie – v bočním menu zákazník přehledně vidí všechny podkategorie a přímo na stránce určité kategorie se nachází rozcestník příslušných podkategorií s obrázky, které hezky zpřehledňují a dokreslují vzhled stránky.


Ukotvená lišta v hlavičce webu


Rozbalovací megamenu


Rozcestník podkategorií s obrázky


Chtěli byste na vývoji a redesignu e-shopu také spolupracovat s někým zkušeným, kdo pro vás vytvoří moderní a stabilní základnu pro další růst? Neváhejte a kontaktujte nás.