Ačkoli se tato funkce může zdát méně důležitá, ukazuje se, že rozpad produktu má velký potenciál pro zvyšování obratu. Chce to jen sledovat své zákazníky, testovat a přizpůsobit jim nabídku na míru. Astratex už v této oblasti ušel dlouhou cestu a má ověřeno, že to funguje. Inspirujte se jeho nastavením produktů v kategoriích a zjistěte, jaké výhody rozpad produktu na jednotlivé varianty přináší.
Rozpad produktu na e-shopu – co si pod tím představit
Vezměme si to na příkladu podprsenek a jejich barevných variant. Mohou nastat 3 situace:
- Bez rozpadu produktu: máte kategorii, v níž se zobrazuje výpis jednotlivých typů podprsenek. Viditelná je pouze jedna barva a všechny další barevné varianty podprsenky si můžete prohlédnout pouze v detailu produktu.
- Kompletní rozpad produktu: V kategorii produktů se zobrazují všechny typy produktů. To znamená, že zákazník vidí podprsenku ve všech jejích barvách (vždy s jinou výchozí fotografií, respektive barvou podprsenky). Kategorie se tím ale značně rozšíří a listování je velmi zdlouhavé.
- Optimalizovaný rozpad produktu (NAŠE ŘEŠENÍ): rozpadlé varianty je možné nastavit jen u některých vybraných produktů a zobrazovat je v katalogu na předem definovaných pozicích a po určitou dobu. Díky tomu lze měřit jejich konverznost v závislosti na umístění a následně pozici měnit a vylepšovat tím dosažené výsledky.
Vývoj rozpadu produktu na Astratexu
Astratex již funkci rozpadu produktu historicky používal na starém e-shopu, který byl částečně propojený s Variem. Nebyl to ale příliš šťastný způsob, protože nákupčí musel všechno přiřazovat ručně.
V současné době rozpad produktu v Astratexu stále používají, jen s tím rozdílem, že je implementován na naše nové řešení. Navíc funguje automatizovaně, což znamená, že stačí nastavit počet produktů nebo kdy a kde se má produkt a jeho další barevná varianta v pořadí zobrazovat, a vše se už děje naprosto automaticky.
Význam rozpadu produktu v katalogu
Už z předešlé zkušenosti s rozpadem produktu na e-shopu mají v Astratexu ověřeno, že zvyšuje konverzi celého webu. A to hned ze dvou důvodů.
Kategorie s menším množstvím produktů působí zajímavěji
Kategorie, které obsahují jen málo produktů, vypadají díky rozpadu barev či jiných variant mnohem robustněji a v očích zákazníka hodnotněji. To, že je nepřeberný výběr žádoucí, vyplynulo také ze zákaznického dotazování, které v Astratexu provedli.
Větší výběr produktů v kategorii je konverznější
Zákaznice, které například ještě přesně neví, která barva prádla by se jim u dané podprsenky líbila nejvíce, mají díky rozpadu barev v kategorii všechny varianty před sebou. Nemusí se tak u každého typu podprsenky proklikávat na detail produktu a volit barevnou variantu, aby se podívaly, jak vlastně vypadá. Mohou si nerušeně a svižně listovat a listovat, až jim do oka padne ta pravá podprsenka.
Ideální poměr rozpadu přináší nejlepší výsledky
Martin Rogozný, Head of E-Commerce Development ve společnosti ASTRATEX s. r. o., prozradil tajemství úspěchu: „Za posledního půl roku jsme funkci rozpadu produktu intenzivně testovali a zjistili, že v některých mutacích to funguje lépe a v některých hůře. Věděli jsme ale, že směr, kterým se chceme vydat, je správný. Proto jsme se více než na testování funkce jako takové zaměřili na hledání optimálního poměru rozpadu. Z toho nám vyplynulo ideální číslo v rámci naší cílové skupiny a když jsme jej uvedli do praxe, bylo to na obratu hned krásně znát“. Ideální číslo si ale samozřejmě nechal pro sebe. Jeho objevení právě pro tu vaši cílovku je už totiž na vás ;-)
Ukažte zákazníkům to, co chtějí vidět, ale přitom je nezahlťte množstvím stejných produktů. Využijte rozpad produktu v katalogu moudře a výsledky se brzy dostaví.