Spolu s předním českým UX specialistou Ondřejem Ilinčevem jsme se podíleli na redesignu e-shopu Marimex specializujícího se na prodej bazénů a relaxační techniky. Podívejte se, jak vypadá e-shop po úpravách a o co nám o průběhu redesignování a výsledných změnách řekl marketingový specialista Jiří Laburda.
Marimex – jednička v bazénovém sortimentu
I když patří tento prodejce mezi největší dodavatele ve svém oboru a je známý nejen v okolí Prahy, ale po celé České republice, na úvod vám jej krátce představíme.
Pokud hledáte bazén, vířivku nebo jakoukoli jinou relaxační techniku, je právě Marimex správným místem k nákupu. Již 25 let se specializuje výhradně na tento sortiment a navíc vlastní jeden z největších showroomů v Evropě nacházející se v Praze Libuši. Zde mohou zákazníci na vlastní oči spatřit nové trendy a seznámit se s možnostmi relaxace i aktivního odpočinku.
E-shop Marimexu prošel v posledních dvou letech výraznými změnami a právě na ně jsme se zeptali člověka, který byl součástí celého procesu přeměny – Jiřího Laburdy, senior online marketingového specialisty.
ROZHOVOR: Redesign e-shopu Marimex očima klienta
Co vás vedlo ke kompletnímu redesignu e-shopu?
Eshop Marimex.cz provozujeme s firmou Programia již od roku 2013. Před dvěma lety nastal čas uvažovat o změně designu a potřebě směřovat vše pro uživatele mobilních telefonů. Výběrové řízení na návrh designu a provedení kompletní UX analýzy vyhrál jeden z nejlepších českých UX specialistů Ondřej Ilinčev.Jak jste při redesignu postupovali?
Provedli jsme analýzu potřeb a chování uživatelů, zjistili slabá i silná místa webu a navrhli takové prostředí, které by bylo moderní, zároveň ale zachovalo styl a barevnost původního eshopu. Naši klienti jsou dost často ve věkové skupině 50+, která je citlivá na velké změny známého prostředí.Na podzim roku 2019 jsme předali grafické zadání a analýzu nových funkcí Programii a domluvili si termín dokončení eshopu. Start nového eshopu byl naplánovaný na 1. dubna 2020. Měsíc před tímto datem nám Programia předala testovací verzi a v průběhu měsíce jsme e-shop ladili.
Jak bylo domluveno, e-shop byl připraven 1. dubna k předání, ale z důvodu zvýšené poptávky po našich produktech jsme nasazení nové verze museli o trochu odložit.
Začátkem května 2020 jsme na doméně Marimex.sk následně spustili i slovenskou verzi e-shopu.
Splnil redesign e-shopu vaše očekávání?
Jelikož nám v letošním roce začala sezóna dříve než jsme očekávali, báli jsme se, zda nový vzhled a funkce ze začátku nezpůsobí propad návštěvnosti, a tím pádem i tržeb. Nic takového se naštěstí nestalo a přechod byl zcela profesionální.Jak vnímáte nynější podobu e-shopu a jaké nové funkce nabízí zákazníkům?
Novou podobu e-shopu vnímáme velmi pozitivně, jelikož díky novému designu jsou stránky rychlejší, lépe se v nich orientuje, nabízejí možnost porovnat zboží, sdílet je, vyhledat si správný náhradní díl a hlavně jsou připravené na míru mobilním uživatelům.Některé nové funkce, kterými se e-shop nyní pyšní
Možnost porovnat produkty mezi sebou
Nově byl zaveden porovnávač produktů, v němž si zákazníci vyberou zboží, které nejlépe odpovídá jejich představám. Ke srovnání vybraných produktů se snadno dostanou přes ikonku vah v pravém horním rohu vedle nákupního košíku.Oblíbené produkty
Jedním kliknutím je možné přidávat položky do oblíbených a následně si je všechny zobrazit přes srdíčko vedle nákupního košíku.Sdílení produktů
Produkty lze jednoduše sdílet s přáteli prostřednictvím sociální sítě Facebook.Před rozkliknutím
Po rozkliknutí
Zobrazení na mobilu
Pro ty, kteří nakupují nejraději po telefonu, bylo nastaveno příjemnější mobilní prostředí. Responzivní design ale umožňuje perfektní zobrazení e-shopu na všech platformách.
Zobrazení náhradních dílů u produktů
Velké množství platebních metod v pokladně
Zobrazení videa přímo na stránce
Marimex nyní vypadá zcela jinak – moderně, přehledně a vyváženě. Zákazníkům nabízí praktické funkce navíc a odpovídá na všechny otázky spojené s nákupem. Redesign e-shopu stojí za to a těšíme se na výsledky, které přinese.