Velký redesign e-shopu Svět-svítidel.cz
Pokud chcete držet krok s dobou, s požadavky zákazníků a toužíte předčit konkurenci, je neustálý vývoj e-shopu základním stavebním kamenem vašeho byznysu. Proto nenechte své zákazníky dlouho hledat. Dlouhé hledání je totiž cesta z vašeho e-shopu na jiný.
Jeden z našich klientů – e-shop Svět svítidel – se rozhodl pro modernizaci své online podoby a to jak po grafické, tak po technické stránce. A ve znění „když už, tak už“ svůj e-shop upravil od základu.
„Když už se něco mění, tak se to mění od základu, tzn. měli jsme skvělou příležitost změnit věci, které na starém webu nefungovaly přesně podle našich představ,“ uvedla Monika Dobešová ze Světa svítidel.
Více o tom, co změnilo, vám nyní ukážeme na příkladech s ukázkou zobrazení na e-shopu.
Kterých změn se e-shop dočkal?
Zlepšení přehlednosti při výběru kategorií přidáním obrázku do menu.
Automatických variant produktu v detailu produktu na základě parametru.Tento modul umožňuje zákazníkům mnohem rychleji najít typ produktu, pro který na e-shop přišli.
Na obrázku můžete vidět různé druhy příkonu zdroje (2,2 W; 2,7 W; 3,2 W…) a jejich zobrazení.
Nového zobrazení článků v magazínu a poradně, díky němuž zákazníci snadno získají potřebné informace. Výběr i instalace svítidel je pak pro ně mnohem jednodušší. (Magazín je navíc pro lepší orientaci na pravé straně přehledně řazen do kategorií.)
Zrychlení webu pomocí lepšího umístění filtrů. Vlevo si zákazník pohodlně vybere přesně ty varianty produktů, které potřebuje.
Nového intuitivního vyhledávání a našeptávače, za kterým stojí interní vyhledávání Luigi’s Box. Jakmile zákazník začne psát do vyhledávací políčka svůj dotaz, ihned se mu objeví relevantní produkty, kategorie a značky.
Lépe fungující fotogalerie v detailu produktu, která zboží přehledně zobrazí z různých úhlů spolu s ukázkou jeho vlastností.
Přehlednějšího zobrazení parametrů v detailu produktu. Nyní jsou všechny parametry řazeny do tabulky a zákazník hned vidí, zda produkt splňuje jeho požadavky.
A především také moderního a reprezentativního vzhledu stránek, který umožňuje expandovat do dalších evropských zemí (DE, AT, FR, IT, BE, ES, SK, HU, PL, HR, SI, RO).
Ve zkratce: průběh redesignu e-shopu
Svět svítidel je rozsáhlý e-shop, který běží ve 14 mutacích. Jednalo se tedy o opravdu velký redesign, který čítal více než 150 grafických náhledů.- Provedli jsme hloubkové analýzy nových funkcionalit a upravili importy a exporty dat z informačního systému tak, aby vše proběhlo opravdu hladce.
- Vzhledem ke složitosti zadání se samotný redesign vyvíjel řadu měsíců a v tomto období samozřejmě muselo stále korektně fungovat původní řešení.
- V rámci redesignu jsme upgradovali verzi SQL databáze a maximalizovali její využití (nyní pracujeme s Memory-optimized tabulkami pro rychlejší práci s velkým množstvím dat).
- Při migraci e-shopu z řešení předchozího provozovatele byla zásadní rychlost nasazení a správný čas. Jednalo se o velmi složitou operaci uskutečněnou v nočních hodinách, při níž jsme na ostrou (aktuální) verzi e-shopu po odstavení systému nasadili nový design, funkcionality i aplikační struktury. Zároveň s redesignem jsme spustili také čtyři nové jazykové mutace (SPA, FRA, SVN a HRV).
Ještě lepší personalizace na e-shopu SpokojenýPes.cz
V minulém článku jsme si popsali, co to personalizace od Programie je a jak funguje. Nyní se na personalizaci podíváme trochu konkrétněji a její funkčnosti si ukážeme na příkladech.Relevantní řazení obsahu kategorií
Na prvních místech by měly být vždy zobrazeny produkty, které zákazníka osloví nejvíce. Proto jsme pro klienty přihlášené do svého účtu personalizovali kategorie (přihlášený i anonymní zákazník vidí stejný počet produktů, jen v jiném pořadí). Provedli jsme tak podle klíče:- Přednostně se zobrazují produkty, které klient nakoupil nebo navštívil jejich detail.
- Na předních místech jsou produkty nejbližší cenovému rozmezí, které je pro zákazníka přijatelné a které je ochoten zaplatit.
- Pokud se klient dívá do jiné kategorie, než ze které předtím nakoupil, zobrazuje se mu zboží na základě parametrů zboží z předchozího nákupu.
Na stejném principu funguje také personalizované vyhledávání. Když například dva zákazníci zadají stejný výraz, každý z nich uvidí jiné pořadí produktů. Priorita se vždy mění podle informací, které o klientech a jejich nákupním chování víme (která zvířata vlastní, jaká je jejich transakční historie či které produkty si nejčastěji prohlíží).
Originální a personalizovaný slider na titulce
Pro oživení a upoutání pozornosti jsme na hlavní stránce vytvořili netradiční design posuvného systému bannerů, který na pravé straně nabízí prostor pro přidání doplňujících textů. Tento způsob výměny bannerů řekne mnohem více než typické tři tečky pod bannery nebo šipky na stranách, se kterými se na e-shopech běžně setkáváme. V rámci těchto textů je navíc možné podpořit SEO.
Hlavní přínos těchto bannerů však spočívá v jejich personalizaci – systém automaticky segmentuje jednotlivé bannery podle přiřazených atributů (například podle druhu zvířat), na základě kterých pak konkrétní banner zobrazuje právě lidem, kteří by o daný produkt mohli projevit největší zájem a na které bude mít banner největší vliv.
Personalizované produkty na titulní stránce
Titulka je důležitá především z toho pohledu, že návštěvníkům říká, na jakém webu se nachází a proč by na něm měli zůstat. V okamžiku, kdy jim ukážeme relevantní a zajímavé informace a produkty, setrvají a nepochybně také nakoupí.
Na zákazníka proto působíme hned od začátku a už na HP mu zobrazujeme cílenou nabídku – z kategorií na e-shopu vybíráme značky, kategorie a produkty s největší pravděpodobností úspěchu. Například sekci „Vybrali jsme pro vás“ sestavujeme dle zájmu zákazníka nebo preferencí klienta (například nové nebo nejprodávanější produkty).
SPOKOBOX jako ukázka dynamického umístění produktů
Do každé stránky ve dvou hlavních kategoriích Psi a Kočky se automaticky a na náhodné místo vkládá jeden doplňkový produkt – SPOKOBOX. Jedná se o překvapení v krabici pro psy i pro kočky, jehož umístění ve výpisu produktů se mění. Nijak proto nenarušuje pořadí a priority hlavních produktů a dává o sobě vědět jen nenápadně.Dárek k objednávce na míru
Zákazník dostane ke své objednávce dárek buď pro kočky nebo pro psy podle toho, jaký produkt přidal do košíku. V případě nákupu neutrálních, tedy jiných věcí než pro kočky a psy se do košíku automaticky přidá dárek podle předchozího nákupu. Pokud se jedná o první nákup na e-shopu, přiřadí se objednávce dárek pro psa, který má v tomto případě prioritu.Implementace změn a přizpůsobování nabídky zákazníkům podle toho, na co se dívali a co nakoupili, je cestou k dosažení ještě lepších obchodních výsledků. Denně to pozorujeme nejen na e-shopech Svět svítidel a Spokojený pes.
Využijte našich „fintiček“ na míru a také svým zákazníkům nabídněte skutečně to, co hledají a chtějí. Věnujte se jejich konkrétním potřebách a nenechte je z e-shopu zbytečně odejít jinam. Byla by škoda, kdybyste daný produkt v nabídce měli, jen by jej zákazníci nenašli kvůli jeho špatnému umístění. Kontaktujte nás a společně najdeme to nejlepší řešení právě pro váš e-shop či projekt.