SharePoint slouží k vytváření webů organizací. Lze ho používat jako bezpečné místo pro ukládání, uspořádání a sdílení informací a přístup k nim z libovolného zařízení. Jediné, co potřebujete, je webový prohlížeč, jako třeba Microsoft Edge, Internet Explorer, Chrome nebo Firefox.
Microsoft Sharepoint je jednotná platforma, která usnadňuje spolupráci mezi zaměstnanci. Pomocí Microsoft Sharepoint lze elektronicky spravovat dokumenty, sdílet a vyhledávat informace, navrhovat a řídit pracovní postupy. Nabízí také možnost tvorby intranetových a internetových stránek, která mohou fungovat na principu sociálních sítí. Přináší výhody v podobě neustále aktualizovaných dat, která jsou podkladem pro rozhodování vrcholového managementu.
SharePoint v sobě spojuje různé funkce, které jsou tradičně oddělené aplikace: intranet, extranet, správa obsahu, správa dokumentů, osobní cloud, firemní sociální síť, firemní vyhledávání, správa pracovních postupů a firemní úložiště aplikací. SharePoint byl původně vyvíjen pro vnitrofiremní využití ve středně velkých firmách a velkých firemních odděleních ve spolupráci s Microsoft Exchange, Skype pro firmy a Office webovými aplikacemi. Nicméně, Office 365 od Microsoftu, které jsou dodávány jako služba, (obsahující SharePoint) rozšířily používání SharePointu i v menších organizacích.
Programia shop je možno na systém Microsoft Sharepoint napojit obousměrně a plně automatizovaně. S napojením máme zkušenosti u konkrétních zákazníků (klikněte na odpovídající štítek u článku a získáte ukázku reference).