Evropský trh světelných zdrojů a svítidel, se díky restrikcím ze strany EU a nečekaně rychlému nástupu LED technologií, ocitl v období radikálních proměn. Tyto proměny znamenají, že je potřeba určité věci dělat jinak, protože stále platí staré známé tvrzení Jana Nerudy, totiž, že kdo chvíli stál, už stojí opodál
LIGHT PARK na novou situaci konkrétně v Česku zareagoval použitím nového obchodního modelu, který je založen na kombinaci využití elektronického obchodování a tradičního osobního přístupu k zákazníkovi. Ve svém sídle v Praze firma zřídila specializovanou prodejnu, která je zároveň konzultačním a poradenským místem pro velkoobchodní i maloobchodní partnery.
Je nám ctí, že zakázku na nový e-shop získala Programia. Internetový obchod (B2C, B2B) jsme napojili na IS Byznys (obousměrně a plně automatizovaně). Naimplementovali jsme zde i několik oborových specialit, jako například cenotvorbu je rozšířenou o recyklační poplatky. Rovněž i některé logistické moduly byly upraveny podle procesních požadavků zadavatele. Specialitou je možnost výsledného rozdělení zboží z objednávky až do tří možných typů (dle nakoupeného zboží – skladem, poškozené, nedisponibilní) a následujících, či souvisejících procesů, které se liší podle aktuální povahy zboží.
E-shop byl spuštěn v souladu s plánovaným harmonogramem. Z pohledu Programie šlo spíše o jednodušší řešení, až na několik specifik. Největší náročnost byla v oblasti systémové integrace – tedy napojení PGShopu (Programia shop) na informační systém organizace IS Byznys a důkladného otestování správné funkčnosti ve všech možných situacích.