Nábytkářský e-shop s největším počtem kusů nábytku skladem, proaktivními službami a ještě k tomu výhodnými cenami. Takový e-shop jako Nejlevnějšínábytek.cz si zaslouží takovou platformu, kde koncoví zákazníci lehce najdou, co potřebují, vybaví si celý byt během pár kliknutí a budou se rádi vracet.
Začtěte se dál a zjistíte:
- čím je unikátní věrnostní program NEJBY,
- které vychytávky na produktové straně u jiného nábytkáře nenajdete
- nebo jaká námi naprogramovaná funkce myslí za zákazníka.
Příběh společnosti, díky které si hladce vybavíte dům i byt
Internetový obchod vznikl roku 2008, kdy bylo v sortimentu obchodu necelých 2 000 kousků. Od té doby se sklad rozrostl víc než 10x tolik a dnes na nábytkářském e-shopu najde zákazník vše, co k sobě domů potřebuje. Skříně, postele nebo botníky za příjemné ceny a navíc s rychlou dobou dodání. Což je u sortimentu jako nábytek obrovská konkurenční výhoda.
Úvodní stránka s mega menu
Nový design a celá platforma e-shopu by Programia
I když sklad rostl bleskově, e-shop pod správou interního týmu Nejlevnějšínábytek.cz byl v závěsu. Najednou bylo jasné, že je čas na razantní změnu. Proto jsme spojili síly, vytvořili detailní plán a díky našim IT specialistům z Programie proměnili návrh ve funkční a přehledný e-shop. Zaměřili jsme se hlavně na maximální přehlednost stránek, rychlou konverzní cestu a spoustu funkcí, které zákazníkovi usnadňují průchod nákupním procesem.
3 typy produktových kategorií. Úspěch u zákazníka i v SEO
Na tvorbu kategorií jsme se rozhodli dívat rovnou ze tří pohledů. Právě díky tomu jsme vytvořili komplexní síť kategorií, které jsou maximální přehledné, umožňují hloubkovou filtraci a díky unikátnímu obsahu mají několikanásobně vyšší zásah v SEO.
Jsou to:
- základní kategorie dle charakteru produktu,
- virtuální kategorie
- a parametrické kategorie.
Virtuální kategorie tvoří systém na základě příznaků (např. Akce, Skladem, Výprodej). V produktovém výpisu si tak zákazník na jedno kliknutí zobrazí pouze kousky skladem nebo v akci.
+ Zvyšujeme tím pravděpodobnost dokončení konverze a zároveň vzniká unikátní url, kterou může klient použít v reklamních kampaní cílených pouze na masivní postele ve slevě.
Příklad virtuální kategorie na základě příznaků
Parametrické kategorie mají největší přesah a přínos. Vznikají totiž na základě konkrétních parametrů, které si zákazník dle své potřeby vyfiltruje. Pokud si tedy vybere postele z masivu, v bílé barvě, o rozměru 180x200 — bude přesměrován na novou, automaticky vytvořenou, kategorii „Bílé manželské postele o rozměru 180x200 cm“.
+ Taková kategorie má unikátní url, unikátní H1 + popis s konkrétními klíčovými slovy a unikátní meta data. Několikanásobně tím rozšiřujeme zásah SEO a zároveň tvoříme landing page na míru reklamním kampaním.
Příklad parametrické kategorie na základě parametrů pro filtrování
Akční produktový detail
Každá produktová strana propojuje prodejní argumenty a nejdůležitější info o produktu. K tomu, abychom oči zákazníka vedli tam, kam chceme, napomáhá také nová grafická identita firmy, kterou jsme vyladili společně s klientem.
Rozměry produktu na první dobrou
Vyhovující rozměr je při výběru nábytku klíčová informace. Proto jsme šířku, výšku a hloubku v přehledné infografice umístili ještě nad tlačítko Do košíku.
Srozumitelná infografika rozměrů
Cena při uplatnění slevového kódu
Už z názvu společnosti je zřejmé, že si klient zakládá na komunikaci nízké ceny. Proto jsme co nejblíže k nákupnímu CTA implementovali:
- slevový kupón a funkci zobrazující akční cenu po jeho použití,
- funkci, která v korunách i procentech přepočítává, kolik zákazník při slevě ušetří,
- a pole, které komunikuje další slevy spojené s věrnostním programem.
Prodejní prvky poutající pohled na akční cenu
Nákup na splátky
Abychom zbourali další stěnu bránící k dokončení nákupu, přidali jsme do administrace novou platební metodu a to možnost nákupu na splátky. Zákazník tak ještě před vstupem do košíku jasně vidí, v kolika splátkách a kdy zaplatí.
Přehledný nákup na splátky
Věrnostní program NEJBY. O krok dál před ostatními
I na nejlevnejsinabytek.cz si může zákazník vytvořit svůj uživatelský profil, kde bude mít zobrazenou historii objednávek a zároveň bude s každým nákupem sbírat body, které uplatní ve formě slev.
Oproti běžně známým členským sekcím má NEJBY jednu obrovskou výhodu pro zákazníka i prodávající e-shop. Přihlášení členové totiž získávají body i za napsané recenze a to nejen na e-shopu, ale i na Google nebo na Heuréce.
+ Zákazník má daleko větší motivaci dávat reference a společnost jich tak získá více napříč srovnávacími platformami.
Věrnostní klub motivuje k nákupům i referencím
Automatická kontrola v košíku
Ať ušetříme práci zákaznické péči a starosti zákazníkovi, naprogramovali jsme funkci, díky které e-shop myslí za zákazníka. Pokud si do košíku vloží postel a k ní matraci, systém zkontroluje, zda má matrace vyhovující rozměr. Pokud tomu tak není, v košíku se zobrazí zvýrazněné pole, které upozorní na nesprávný rozměr a navrhne ideální variantu.
+ Společnost předejde zbytečným reklamacím, zákazník si bez velkého přemýšlení vybere správný produkt a dokončí objednávku.
Automatické upozornění v prvním kroku košíku
Služba výnosu na dvě kliknutí
Logistika nadrozměrných balíků je vyšší dívčí od zabalení po předání zákazníkovi. Ten má často obavu, jak s velkým a těžkým balíkem manipulovat. Obzvlášť když mu ho kurýr postaví k prvním dveřím.
Abychom těmto obavám předcházeli, implementovali jsme přímo do košíku službu výnosu.
- Zákazník si přidá do košíku vybraný nábytek.
- V druhém kroku košíku zvolí dopravu.
- Pod ní se mu zobrazí nové pole s možnostmi výnosu. Cenu systém automaticky přepočte dle produktů v košíku.
+ Zákazník nekontaktuje zákaznickou péči, ani potíž neřeší se samotnou přepravní společností. Během dvou kliknutí si vybere výnos, který uhradí společně s objednávku.
Služba výnosu skutečně jen na dvě kliknutí
Co na nový web říká e-shop manager Nejlevnějšího nábytku, Michal Žižka?
Proč jste si pro rozvoj e-shopu vybrali právě Programii?
„Programia nám představila plán platformy, která je dostatečně robustní a dobře škálovatelná pro budoucí rozvoj. Potřebovali jsme technologického partnera, který má dostatečnou znalostní i personální strukturu, aby s námi zvládl technické výzvy e-commerce, posouval náš obchod dál a zároveň byl našim parťákem, ne brzdou.
Dalším kritériem byla cena. Nejen ta za samotný přechod na novou platformou, ale také náklady na správu a vývoj v dalších letech. U obou rozhodujících kritérií Programia předčila srovnávanou konkurenci, a proto vyhrála."
Co vás překvapilo během samotného vývoje?
„Začátek vyžadoval extrémní nasazení a čas. Komplexnost celého projektu už od startu nás překvapila a nabrali jsme lehkou časovou ztrátu. Následovala integrace ze strany Programie a finální nasazování s testováním už byl fičák. I když jsme dokončovali mírně později, dopadlo to na výbornou."
Je něco, co byste nyní udělali jinak?
„Zpětně bychom některé části přesunuli z počáteční teoretické roviny do integračních prototypů. Myslím že bychom tím ušetřili čas. Když každý nějaké funkcionalitě říká jinak, chvilku trvá než se sjednotí nejen názvosloví, ale i očekávání."
Jaké funkční prvky nového on-line obchodu oceňujete nejvíce?¨
„Jsme zákaznicky velmi proaktivní, proto je pro nás důležité nastavení věrnostního programu a práce s ním. Programia se přizpůsobila našim požadavkům a připravila věrnostní systém tak, ať je možné ho do budoucna dále rozvíjet.
Mezi další CX funkcionality patří například automatická kontrola v košíku, která upozorní zákazníka, když si ke své posteli vybere nesprávný rozměr matrace. Efektivita nákupního procesu je obecně oblast, kde se chceme rozvíjet a platforma je na to připravená.
Hlavním tahounem, i když to není tolik vidět, je možnost rychlého rozvoje dalších jazykových mutací. To nám umožňuje svižně expandovat do zahraničí. S tím je spojená i připravenost platformy na více skladů a prodejen.
Dalším z funkčních prvků je integrace AI, umělé inteligence. Zrychlí produktovou část a ušetříme tím stovky hodin. To je novinka, kterou určitě využijeme. V neposlední řadě ceníme možnost snadné integrace systémů třetích stran. Spoustu procesů to zrychluje a dělá je efektivnějšími."
Jak celkově hodnotíte spolupráci?
„Nejvíce si ceníme seniority na straně Programie. Díky tomu jsme kritické chvíle při plánování nebo migraci překonali s velkou lehkostí. Programia to neměla jednoduché, jelikož jsme společně s e-shopem upgradovali také ERP systém."
Jak spolupráci hodnotíme my z Programie?
„Spolupráci na projektu Nejlevnejsinabytek.cz hodnotím kladně. Grafika byla navržena do posledního detailu a po předání projektu k testování jsme v tomto ohledu řešili prakticky drobnosti.
Největší oříšek byla určitě datová část, která včetně všech souvisejících procesů je stále předmětem ladění k dokonalosti. Vzájemná komunikace je v tomto velmi vstřícná, proto věřím, že se vše s kolegy podaří dotáhnout a už nyní se těším na spolupráci na dalších nově plánovaných modulech a vylepšení na tomto e-shopu.”
Martina, projektová manažerka
Máte v plánu stavět nový e-shop nebo váš stávající obchod potřebuje redesign? Svěřte projekt pod křídla specialistů z Programie. Společně vytvoříme internetový obchod, kde se budou zákazníci rádi vracet.