Důvody změn nastavení dostupnosti
Zákazníci neradi čekají a co nejdříve, ne až v nákupním košíku, chtějí vědět, jak dlouho bude expedování či doručení vybraných produktů trvat. Je potřeba jim říci více, a to co nejpřesněji. Většina e-shopů ale v základu takovou variabilitu a pokročilá nastavení nenabízí, zejména pokud chcete použít více různých parametrů.Speciální modul na skladové úpravy
Pro splnění náročnějších požadavků jsme proto vytvořili speciální modul pro skladové úpravy, který umožňuje rozšířit nastavení na libovolný počet skladů a libovolný počet pravidel dostupnosti. S jeho pomocí je možné zlepšit přehlednost stavu dostupnosti na e-shopu a zvýšit informovanost zákazníků. Jako majitele e-shopu tak máte zase o něco volnější ruku v budování svého eshopu přesně podle svých potřeb.Nové možnosti nastavení skladovosti
Modul pro skladové úpravy nabízí tyto funkčnosti:- Nastavení libovolného počtu skladů, kdy na každém z nich může být libovolný počet produktů skladem. Umíme například říct, že na skladu A je 5 ks, na skladu B je 10 ks a na skladu C není skladem ani jeden kus.
- Zobrazení přesného data expedice. To je možné díky změně výpočtu data expedice z globální hodnoty na hodnotu dle skladu a dalších parametrů.
- Přizpůsobení pravidel pro různé sklady a konkrétní dodavatele, protože každý z nich může zboží dodávat jiným způsobem a v jiné časy.
- Definování libovolného počtu pravidel pro každý sklad, z nichž e-shop automaticky vybírá to nejvhodnější. Pravidla pro skladovou dostupnost je možné stanovit podle jednotlivých kusů nebo podle rozmezí. Rozmezí zobrazujeme například tímto způsobem ▼
Počet ks | Text v detailu produktu |
6 - 20 | Skladem > 5 ks |
21 - 50 | Skladem > 20 ks |
51 - max | Skladem > 50 ks |
Nezapomínáme však ani na to, že každý e-shop je unikátní a vyžaduje jiný přístup.
Základní parametry při nastavení dostupnosti
Při nastavování pravidel pracujeme se základním rozlišením produktů na ty, které jdou prodat do mínusu a které nikoliv, a s přesným skladovým množstvím. Na základě těchto informací jsme schopni automaticky přiřadit:- textovou dostupnost na e-shopu,
- limitní hodinu,
- XML feed.
Textová dostupnost na e-shopu
Jedná se o text zobrazený u jednotlivých produktů, případně ve filtru, který obsahuje libovolný text (i html), množství kusů skladem nebo dostupnost ve dnech. Aby na zákazníky působil z hlediska psychologie co nejlépe, lze mu nastavit různé grafické zobrazení. Nejčastější barevné schéma vypadá takto: „skladem“ je zelenou barvou, „není skladem“ červenou a „na dotaz“ obvykle v odstínech hnědé nebo oranžové.
Ukázka zobrazení skladovosti ve výpisu produktů ▼
Produkty, které prodáváte do mínusu, mohou mít u dostupnosti jiný text než ty, u kterých prodáváte jen skladové zásoby. Například na e-shopu Fitness4U.cz jsme nastavili v prvním případě text „skladem“ a ve druhém případě zobrazujeme i počet kusů.
Ukázka různých zobrazení skladovosti v detailu produktu ▼
Ukázka nastavení při dostupnosti „není skladem“ ▼
Limitní hodnota
Udává hodinu, po které se změní datum expedice na základě aktuálního času. Jako příklad si uveďme 11 hod. dopolední. Do této hodiny se u produktu zobrazuje „expedujeme dnes“, ovšem ve chvíli, kdy si zákazník objedná zboží až po jedenácté hodině, přepíše se text na „expedujeme zítra“.- do 11:00 - expedujeme dnes
- po 11:00 - expedujeme zítra
V rámci limitní hodnoty se nastavuje také posun o dny víkendu či o svátky (datum expedice poskočí až na pondělí nebo úterý) či různé hodnoty pro jednotlivé dodavatele.
Ukázka objednávky tří kusů z pátku 13. září, kdy expedice přes víkend vychází na 17. září ▼
Například u dodavatele A se při rozmezí 1-5 ks na e-shopu zobrazí „skladem“, u dodavatele B se při stejném rozmezí vypíše „skladem“ spolu s informací o přesném počtu kusů a u všech ostatních dodavatelů zákazník uvidí „skladem < 5 ks“ = tři různá pravidla pro stejné rozmezí, ale jiné dodavatele.
V některých případech je možné aplikovat také rozšířené limitní hodiny, což znamená, že pro každý den nastavíme jiný čas posunu expedice (například jiné časy budou pro pondělí až pátek a jiné pro pátek, sobotu a neděli), případně se mohou použít jiné limitní hodiny v okamžiku, kdy máte povolen prodej do mínusu, a do košíku je vkládáno větší množství produktů, než máte skutečně skladem..
XML feed
Pro porovnávače cen, jakou jsou Heureka.cz nebo Zboží.cz, lze díky modulu jednoduše nastavit, co se do XML feedu ze skladu propíše a co už ne. Datový soubor tak může obsahovat přesně ty informace, které chcete (název zboží, popis, cena, skladová dostupnost, parametry…), a to vzhledem k jednotlivým skladům i dodavatelům.Ruční nebo automatické nastavování skladů
V rámci modulu pro správu skladů funguje automatické generování informací na základě předem daných pravidel. Ovšem najdou se případy, které se vymykají běžnému nastavení a u nichž je potřeba zvlášť nastavit jejich dostupnost.
Nejčastěji je to v situacích, kdy máte nový produkt, který chcete zákazníkům ukázat, ale který bude k dispozici až za půl roku. Náš skladový modul umožňuje takový druh dostupnosti doplnit ručně a tak, aniž by ovlivňoval jiné parametry.
Možnosti nastavení skladů
Skladovost na e-shopu je možné udávat třemi základními způsoby:- Souhrnná dostupnost pro všechny sklady (součet všech skladů).
- Dostupnost pouze na hlavním skladě.
- Dostupnost na všech skladech (jednotlivé sklady).
Ukázka zobrazení souhrnné dostupnosti na skladě ▼
Náhled všech skladů po kliknutí na „expedujeme dnes“ v popup okně ▼
Zobrazení dostupnosti na všech skladech (nesčítá se) přímo v detailu produktu. V tomto případě na e-shopu a prodejně ▼
Kdy použít virtuální sklady
Prodáváte zboží od dodavatele, jehož produkty nemáte skladem, ale garantujete jejich doručení do určitého počtu dnů? Ani to není problém. Virtuální sklady nepřičítají skladovou zásobu k ostatním skladům, ale pouze informují o tom, zda produkt máte „skladem“.
Pro takové produkty si pak můžete nastavit vlastní dostupností pravidlo, kdy i v případě fyzického množství 0 můžete produkt prezentovat s expedicí během několika dnů (například 3-5 dnů) nebo textem „na dotaz“.
Tip na závěr
Pro zachování dobrých vztahů se zákazníky je vhodné uvádět datum expedice, nikoliv datum dodání. To z toho důvodu, že doba dodání může záviset na zvoleném způsobu dopravy, v důsledku čehož může vznikat odchylka od avizovaného data doručení na e-shopu.
Chcete nastavení skladů na svém e-shopu také vymazlit a dovést k dokonalosti? Spojte se s námi.