Nejen malé e-shopy, ale také zkušení e-commerce velikáni mívají problémy. FishMax je zřejmě nejrychleji rostoucím e-shopem s rybářskými potřebami na našem trhu a během pouhých tří let se zařadil mezi zavedené hráče, kterým zdatně konkuruje. Na jejich kamenné prodejně však nedávno nastal velký problém s přeceňováním, který bylo potřeba rychle vyřešit. Cenové čtečky s displejem nadchly jak našeho zadavatele, tak jeho zákazníky.
Softwarově vše v pořádku
FishMax využívá automatizovanou cenotvorbu, kterou jsme společně s nimi vyvinuli na míru. Softwarový robot sleduje ceny na trhu, je napojen na účetní i skladový systém a také čerpá informace ze systémů dodavatelů. Na základě velké množiny dat a definovaných pravidel i ochran sám přeceňuje zboží a zákazník díky tomu softwarově nemusí nic řešit.
Problém je na prodejně
Problém nastal s rostoucím objemem zboží na kamenné prodejně, kde to chtělo nastavit efektivnější systém, aby bylo vůbec reálné zboží jednoduše a rychle přeceňovat.
Adresa prodejny FishMax: Tř. Maršála Malinovského 884, 686 01 Uherské Hradiště, Česko
Když se často mění ceny zboží
Prodejce rybářských potřeb se drží jednotného systému cen pro e-shop i pro prodejnu a v nabídce má více než 18 000 unikátních položek skladem. Proto, i když pravidelné přeceňování zboží i několikrát denně přináší kupujícím atraktivní ceny, pro FishMax začalo v průběhu času představovat značný problém. Na kamenné prodejně s vysokou obrátkovostí zboží přestávalo být fyzicky možné ceny produktů aktualizovat formou nálepek.
Jak to vyřešíme?
Klient se na nás obrátil se žádostí o radu a my výzvu samozřejmě přijali.
V zásadě jsme rychle zvažovali dvě řešení:
- Elektronické cenovky ve formě mini displejů pro každý produkt.
- Hardwarové ověřovače cen, které umí načíst čárový kód produktu a předat ho aplikaci, která už může dělat cokoliv.
Elektronické cenovky jsme zavrhli, protože by jich na prodejně jednak musely být tisíce a jednak by je na produkty nebylo jak uchytit. Na výměnu baterií by pak ještě navíc potřebovali přijmout údržbáře na plný úvazek, aby se to všechno zvládalo.
Uděláme to takhle
Rozhodnutí padlo na ověřovače cen (anglicky Price Checkers) neboli cenové čtečky, které představovaly cenově nenáročné řešení, které bude praktické i z hlediska údržby.
Tato kritéria musí čtečky splnit
Abychom věděli, co všechno od zařízení požadujeme, nastavili jsme si interně několik kritérií, které bylo třeba naplnit:
- 100% soulad s legislativou, zejména s ohledem na práva a ochranu spotřebitele.
- Jednoduchost, přívětivost a intuitivní rozhraní i pro nezkušené uživatele.
- Extrémně rychlé reakce po naskenování kódu.
- Poskytování rozšířených informací o produktech nakupujícím.
- Bezpečnost a odizolování aplikace a hardware od existující HW a SW infrastruktury.
- Reflexe změněné ceny maximálně do jedné minuty od přecenění.
Jasně daný způsob vývoje
Programia během týdne naprogramovala odizolovanou spodní aplikační a datovou vrstvu a navrhla design aplikace. Dodavatel hardware pak vytvořil jednoduchou aplikaci pro Android, která s naší aplikační vrstvou okamžitě a bez problémů komunikovala. A nakonec IT firma provedla rozmístění cenových čteček na prodejně. Chválíme spolupráci s Codeware.
Mise splněna na výbornou
Z videa pořízeného na prodejně můžete vidět, že se úkol podařilo splnit. Displeje po naskenování kódů reagují bez viditelného prodlení a člověk hned vidí přesně to, co ho zajímá. Je to prostě píp & blik, což si zákazníci okamžitě oblíbili.
Displej, který ví o produktu vše
Na displeji návštěvníci kamenné prodejny ihned vidí aktuální cenu naskenovaného produktu, svou věrnostní cenu a rovněž si mohou přečíst podrobné informace o tom, co daný produkt umí a k čemu slouží. Není potřeba nahánět pracovníky, kteří se mohou věnovat jiné práci.
Vedle ceny ukazují cenové ověřovače také počet kusů zboží na prodejně a v hlavním skladu, který se nachází hned vedle prodejny, takže si mohou na zboží pár minut počkat. Návštěvníci prodejny také oceňují zobrazené fotografie a technické parametry produktů.
Všechny strany spokojeny
FishMax na prodejně nejdříve rozmístil jen několik displejů a jejich počet nyní rozšíří tak, aby vzdálenosti mezi nimi byly co nejmenší. Celé řešení je v souladu s platnou legislativou, zadavatel ušetřil nemalé peníze za přelepování cen (materiál a mzdy) a získal něco, o co se vůbec nemusí starat. Navíc kupující jsou spokojenější, protože mají novou hračku, která jim při návštěvě kamenné prodejny dává spoustu informací, kdykoli zrovna potřebují.
Jak dlouho to celé trvalo?
Od prvních diskusí až po realizaci v ostrém provozu přibližně jeden měsíc.
Ukázalo se, že kooperace firem může být při dobrém řízení velmi rychlá a pro zákazníka nakonec velmi levná a přínosná. Výsledek ušetřil náklady i čas, zjednodušil přeceňování zboží – což byl hlavní problém – a zákazníkům nyní navíc zpříjemňuje nákup.
Chtěli byste na vývoji e-shopu také spolupracovat s někým zkušeným, kdo dokáže rychle najít řešení i v netypických situacích? Neváhejte a kontaktujte nás.