Programia - Tvorba e-shopů, shop, eShop, e-shop, B2C, B2B

MENUZAVŘÍT
Úvod Novinky Brafittingové centrum od Astratexu – inspirativní příklad, jak být svým zákazníkům ještě blíž

Brafittingové centrum od Astratexu – inspirativní příklad, jak být svým zákazníkům ještě blíž

Pekárková Sylvie 17.2. 2021

Náš klient a zároveň specialista na spodní prádlo – Astratex.cz – přišel se zajímavou myšlenkou, kterou koncem roku 2020 realizoval: otevřel svůj první poradenský showroom. Pro tento unikátní projekt jsme v Programii vytvořili webovou aplikaci, díky níž lze pohodlně rezervovat datum a čas návštěvy pobočky, a specialistkám, zaměřeným na výběr správně padnoucí podprsenky, usnadňuje práci prostřednictvím intuitivního průvodce měřením. Seznamte se blíže s novým brafittingovým centrem a naším řešením na míru pro jeho online správu.

Co je to brafittingové centrum

Nepředstavujte si klasickou kamennou prodejnu. Na tomto místě najdou zákaznice nejen spodní prádlo, které si mohou zakoupit, ale především osobní poradenství.

Každá žena si zde může zdarma vyzkoušet různé druhy podprsenek a vyškolené specialistky na spodní prádlo jí pomohou vybrat tu nejlepší velikost a střih. Oproti klasickému obchodu se asistentky klientce plně věnují po celou dobu, kdy je v kamenné pobočce, a jejich cílem je její maximální spokojenost.

„Většina žen nosí špatnou velikost podprsenky a díky poradenství, které v brafittingovém centru nabízíme, mohou velmi jednoduše ulevit zádům, dekoltu dodat krásný tvar a vychutnat si příjemný pocit, kdy je nic netlačí a nezařezává se do kůže,“ vysvětlil Martin Rogozný, Head of E-Commerce Development, Astratex.

Jak probíhá návštěva Astratex Poradny neboli brafittingového centra

  • Zákaznice si rezervuje termín nákupu.
  • Zastaví se v poradně přibližně na 60–90 minut.
  • Proškolený personál ji změří a poradí jí s výběrem.
  • Vyzkouší si různé modely, barvy a střihy podprsenek.
  • Odnese si tu, kterou už nebude chtít sundat.

Po celou dobu je klientkám k dispozici některá z vyškolených asistentek a věnuje se jejich individuálním potřebám a přáním.

Smysl brafittingového centra a očekávání do budoucna

„Naším cílem je, aby lidé značku Astratex vnímali jako odborníka, který jim dobře poradí při výběru spodního prádla. Brafittingové centrum je skvělým propojením online a offline světa a my díky němu můžeme být našim zákaznicím ještě blíž. Showroom jsme otevřeli teprve nedávno, takže v následujících měsících uvidíme, do jaké míry splnil svůj účel. Nicméně pokud se tento koncept ukáže jako přínosný, postupně jej rozšíříme do dalších měst,“ naznačil plány do budoucna Martin Rogozný.

Jak vypadá zázemí brafittingového centra v Praze

Vůbec první brafittingové centrum od Astratexu se nachází v pražských Holešovicích v ulici Na Maninách 315/4.


Prostředí centra je příjemné, ženské a zákaznicím umožňuje si v klidu vybrat opravdu skvěle padnoucí spodní prádlo. 


U malého pultu najdou klientky pomoc od poradkyň s několikaletými zkušenostmi, které jim kdykoliv ochotně poradí se správnou velikostí, střihem, barvou a čímkoliv, co je potřeba.



Uprostřed brafittingového centra se nachází posezení, které je jak pohodlnou zastávkou při konzultaci vhodné podprsenky s asistentkou, tak při dámské jízdě a honbě za dokonalou podprsenkou ve společnosti kamarádek nebo při originálním teambuildingu v dámském kruhu.



Současná situace brafittingového centra

„Pandemie koronaviru otevření našeho brafittingového centra poněkud zkomplikovala. Už samotné první otevření v prosinci roku 2020 bylo složité a během ledna 2021 jsme centra museli opět uzavřít z důvodu vládních nařízení. Věříme ale, že už brzy budeme moci v jejich provozu pokračovat a že zde mnoho žen stráví příjemný čas a najde perfektně padnoucí podprsenku,“ upřesnil aktuální stav brafittingového centra Martin Rogozný.

Brafittingová aplikace: jak funguje a k čemu slouží

Pro potřeby kamenného poradenského centra jsme vytvořili samostatnou webovou aplikaci, která je určena zejména prodejním specialistkám, tzv. brafitterkám, kterým pomáhá projít s klientkami proces měření krok za krokem a na základě toho určit správnou velikost podprsenky.

Hlavní funkce aplikace

  • Osobní profil – každá zákaznice získá svůj osobní profil, do něhož se jí ukládají veškeré údaje o měření a vybraných produktech. Tyto informace pak může využít při dalších nákupech spodního prádla či při opakované návštěvě brafittingového centra. 
  • Registrace do brafittingové centra – registraci na konkrétní termíny může po telefonické nebo e-mailové domluvě udělat brafitterka, nebo se klientka zaregistruje sama ve svém profilu na webu.
  • Výběr konkrétní podprsenky – klientky si rovněž v aplikaci mohou vybrat konkrétní podprsenky k vyzkoušení a také mohou označit produkty, které chtějí přes e-shop zakoupit. 
  • Slevové poukazy – v aplikaci mohou brafitterky snadno vygenerovat slevové kódy.
  • Výpočet velikosti podprsenky – aplikace umí spočítat univerzální doporučenou velikost. Jelikož jsou ale podprsenky různých střihů a od různých výrobců, v této fázi pak nastupují zkušené poradkyně, které vědí, u kterého výrobce je potřeba zvolit o číslo větší podprsenku a u kterého menší.

Technický pohled: aplikace pro brafitting od A do Z

Vývoj aplikace

„Před zahájením prací jsme se museli rozhodnout, zdali tuto funkčnost implementujeme do standardní administrace e-shopu, nebo vytvoříme samostatnou aplikaci. V úvodu bylo specifikováno, že má aplikace běžet primárně na tabletech, nebylo ale jasné, nakolik bude tablet v rukou brafitterek a nakolik v rukou samotných zákaznic. Rozhodli jsme se proto vydat cestou samostatné aplikace, která nám nesvazovala ruce technologicky ani graficky, a nemuseli jsme se obávat její  integrace se stávajícím vzhledem e-shopu,“ popsal Václav Pekárek, programátor, který měl vývoj aplikace na starosti.

Použité technologie

Aplikace je postavena na javascriptovém frameworku Vue.js, který je vhodný pro tvorbu SPA (Single Page Application), nebo jen některých částí webové stránky. Na rozdíl od dalších frameworků, jako jsou React a Angular, umožňuje rychlejší start (vytvoření základu) nové aplikace. Jeho velkou výhodou je rovněž to, že je datově nejmenší a nejméně náročný na přenášená data.

Jako datová vrstva pro aplikaci slouží API napsané v technologii .NET 5.0.

Brafittingová aplikace komunikuje s databází e-shopu přes API a brafitterky díky tomu mohou vidět údaje o zákaznicích a také jim mohou vybrané produkty vložit „do košíku“.

Prostředí aplikace

Takto vypadá rozhraní profilu na webu po přihlášení. Zde si mohou klientky objednat termín návštěvy brafittingového centra a sledovat výsledky předešlých měření.





A nyní se podíváme přímo do brafittingové aplikace, kterou při své práci používají brafitterky a do níž mohou nahlédnout i samy klientky.


1. krok měření – určení typu postavy


2. krok měření – určení typu prsou


3. krok měření – určení umístění prsou


4. krok měření – určení věku a výšky


5. krok měření – určení obvodu přes prsa a pod prsy


6. krok měření – určení obvodu v pase a přes boky


Souhrn všech naměřených hodnot


Výčet podprsenek, které chce klientka vyzkoušet


Výběr velikosti a barvy podprsenky v aplikaci


Volba kupónu a výběr výše poskytnuté slevy


Historie měření a přehled produktů s vyhovující velikostí


Přehled absolvovaných návštěv v brafittingovém centru


Jak hodnotí vývoj webové aplikace náš programátor?

„Vytvoření aplikace probíhalo rychleji, než jsem původně očekával. Její první verzi jsme však považovali spíše za prototyp, který se následně upravoval po testování brafitterkami. Jelikož jsem měl na starosti kompletní vývoj aplikace (Vue.js i API), nebyl jsem vázán na práci někoho jiného a mohl si tak vše zorganizovat a nečekat na vytvoření endpointů pro data, která jsem v danou chvíli potřeboval. Zajímavou částí vývoje bylo to, kdy jsme museli do stávajícího e-shopového řešení přidat možnost registrace do braffitingového centra. S tím se původně nepočítalo, resp. mělo to být součástí nového uživatelského profilu, který je ale zatím spuštěn jen na cizojazyčných mutacích,“ popsal Václav Pekárek.

Minuta v prádle aneb Astratex radí také online

Brafittingové centrum a online poradna nejsou jedinými vzdělávacími počiny firmy Astratex. V roce 2020 spustili na YouTube rady s výběrem spodního prádla a koncem roku 2020 začali také každý týden publikovat tzv. Minutu v prádle, kde dávají tipy na zajímavé kousky prádla a radí, jak je nosit. Průvodkyní Minutou v prádle je sympatická Jana Samšuková.


Astratex je krásnou ukázkou toho, jak jít svým zákazníkům vstříc a nejen prodávat, ale také pomáhat s výběrem produktů. Ovšem každý sortiment, nejenom spodní prádlo, lze překlopit do užitečného obsahu. Vůbec nejlepší je ale spojit online a offline marketingovou strategii do účinného omnichannelu.

Máte vizi, kam byste chtěli svůj e-shop posunout? Neváhejte nás kontaktovat se zadáním pro vytvoření sofistikované aplikace nebo nových a originálních funkčností na vašem e-shopu.