Máme radost, když se našim klientům daří a v tomto případě se dmeme pýchou dvojnásobně. E-shop Astratex.cz, na jehož vývoji se už několik let podílíme, letos vyhrál soutěž Český košík roku pod hlavičkou Twista. Co to znamená? Ze 100 největších e-shopů působících na českém trhu má nejlépe postaven nákupní proces.
Minulý rok byl pro e-commerce sféru na jedné straně náročný, protože šlo o to ustát obrovský nápor zákazníků, ale také velmi úspěšný, jelikož celá e-commerce dosáhla téměř 200 miliard korun v obratech. A právě Astratex patří mezi e-shopy, které pandemii koronaviru zvládly na jedničku a ještě vyrostly.
V jakých kategoriích Astratex exceloval?
„Podle nejnovějšího ročníku soutěže Český košík roku, jejímž mediálním partnerem je CzechCrunch, se nejlepším e-shopem roku stal obchod s plavkami a spodním prádlem Astratex, jenž se zároveň umístil na druhém místě v kategoriích platba a doručení. Exceloval tedy zejména v závěrečných krocích objednávky,“ zmiňuje v článku na Czechcrunch.cz Peter Brejčák.
Astratex plánuje, flexibilně reaguje a myslí na budoucnost
„Úspěch nás samozřejmě těší a je i částečnou odměnou za těžký a složitý rok 2020, který nás všechny potkal. Naším hlavním cílem je být neustále blíž a blíž našim zákaznicím a to si myslím, že se nám právě v roce 2020 dařilo. Neusínáme na vavřínech a na rok 2021 máme v hlavách spoustu nápadů pro další zlepšování. Některé z nich jsou již ve vysoké fázi rozpracovanosti, takže se všechny naše zákaznice mají nač těšit.
Poděkování pak míří hlavně k mému týmu, který se košíkem zabývá a neustále přemýšlí nad tím, jak celý proces nákupu zjednodušovat a zrychlovat. Stejné poděkování pak patří také do vývojářského týmu, který všechny naše nápady, někdy na první pohled bláznivé, pružně a flexibilně implementuje,“ okomentoval úspěch v soutěži Martin Rogozný, Head of E-Commerce Development, Astratex.
Zajímavost: spodní prádlo od Astratexu už najdete nejen na e-shopu, ale nově také v kamenném brafittingovém centru v Praze.
Hodnotící kritéria v rámci Českého košíku roku
Základem pro hodnocení e-shopů se staly data ze srovnávače Heureka, který je analyzoval z hlediska přívětivosti k uživatelům při nakupování – od zobrazení nabídky produktů až po výběr dopravy a platbu. Hodnotila se také reakce prodejců na pandemii koronaviru a zvládnutí nečekané situace. Internetové obchody musely rovněž ukázat kvalitně zvládnuté nakupování přes mobilní telefon a body navíc mohly získat díky vlastním aplikacím a vymazleným detailům na e-shopu.
Astratex získal 1. místo při splnění 86 % kritérií. Více o jednotlivých vlastnostech e-shopu, které se hodnotily, najdete v analýze nákupního procesu.
V jakých kategoriích uspěly další e-shopy
Footshop byl nejlepší v doručování a velmi dobře se umístil také v kategoriích: přístupnost, pandemie a e-commerce, souhrn a přihlašování, registrace a vyplňování údajů.
Alza byla nejlepší ve vracení zboží, snadnosti kontaktování, přístupnosti a v reakci na pandemii.
About you bylo nejlepší v jednoduchosti registrace, přihlašování a vyplňování údajů.
„Zároveň se svým šetrným přístupem k životnímu prostředí ovládl e-shop About you kategorii Eco-mmerce, zejména příkladným balením zásilek a informováním zákazníků o udržitelných produktech – to dělá pouze 15 procent z celkové stovky zkoumaných obchodů. Mezi další úspěšné e-shopy se zařadilo Tchibo, Smarty či Answear,“ dále zmiňuje Peter Brejčák v článku na Czechcrunch.cz.
Kompletní výsledky soutěže jsou k dispozici od úterý 23. února 2021.
Nové trendy v e-commerce
- Prodlužování doby na vrácení zboží až na sto dnů.
- Kurýr zákazníkům doručuje oblečení domů a čeká, až si jej vyzkouší. Nevyhovující kousky může díky tomu zákazník ihned vrátit.
- Videa na e-shopu s oblečením, díky nimž si zákazníci mohou udělat lepší představu o velikosti a střihu jednotlivých produktů.
Výsledky analýzy nákupního procesu na Astratexu
Rádi byste svůj e-shop také vyšvihli mezi elitu? Napište nám.