Astratex je lídrem na trhu spodního prádla a plavek v ČR s ročním obratem ve vyšších stovkách miliónů korun. Zároveň úspěšně expanduje do dalších evropských zemí, například do Polska, Rumunska či na Ukrajinu.
Jak jsme o Astratexu už dříve psali, využíval pro svůj e-shop SW řešení od NetDirectu (platforma ShopCentrik) a Programia toto řešení spravovala a dále programátorsky rozvíjela v souladu s požadavky klienta.
Zároveň Astratex uskutečnil výběrové řízení na dodavatele nové e-shop platformy. Postoupili jsme mezi dva finalisty, a nakonec jsme zakázku získali. V říjnu 2017 jsme nejdříve spustili polskou verzi (Astratex.pl). Polská verze je postavena na výkonné platformě PGshop (Programia shop) a je obousměrně a plně automatizovaně napojena na ERP systém Astratexu, odkud si bere data a zároveň tam data zapisuje.
Úvodní stránka Astratex.cz, nyní běžící na engine PGshop od Programie
Jako první byla zvolena polská verze, protože se pro klienta jedná o dostatečně silný trh s velkou návštěvností, počtem objednávek i národních specifik. Jednalo se tedy i ideální trh pro ověření multijazyčnosti, multiměnovosti, výkonu engine v zátěži a flexibility rozvoje.
Další jazykové verze, včetně verze české, následovaly v poměrně rychlém sledu. Původní engine tak již nebude využíván. Nový engine od PGshop umožní rychle a bezpečně rozvíjet i implementovat specifické funkčnosti i vzhledy, různé v detailech pro každou z cílových zemí.
Jednotlivé jazykové mutace si můžete prohlédnout zde:
Odhadujeme, na základě zkušeností s polskou verzí, že se oproti dříve využívané platformě zkrátí potřebný čas realizace požadavků zákazníka minimálně o 50 %, což mu umožní 2x rychlejší realizaci nápadů a úprav za nižší náklady nebo bude znamenat dvojnásobně rychlejší rozvoj při stejných kapacitách programátorů.