Modernější a přehlednější design, seznamy oblíbených produktů nebo překvapivý prvek – druhý košík. To je jen zlomek novinek, které získal B2B e-shop KCK Cyklosport po kompletním redesignu. Od února 2022 tak mohou maloobchodníci nakupovat cyklo produkty od celé plejády značek mnohem pohodlněji. Jak vypadal e-shop před změnou a jak vypadá nyní?
Nový design a funkčnosti B2B e-shopu KCK Cyklosport
Roky zkušeností a průběžné sledování nákupního chování zákazníků přineslo nové nápady, které se s naší pomocí rozhodli v KCK Cyklosport zrealizovat. Díky tomu se zcela změnila nejen tvář B2B e-shopu, ale také přibyla celá řada zajímavých funkčností, které zlepšily přehlednost a zjednodušily nákupní proces.
O KCK Cyklosport: Tato česká společnost vznikla v roce 1991 a nabízí cyklo produkty jak pro rekreační cyklisty a hobby jezdce, tak pro profesionální závodníky. Je výhradním dovozcem mnoha světových značek, jako jsou například Prologo, Wilier, Peruzzo nebo F.lli Menabo, a vedle toho prodává také své vlastní cyklo vybavení pod značkou Force. Zboží expanduje nejen do Evropy, ale například také do Japonska nebo Panamy. Od roku 2019 disponuje sklad KCK Cyklosportu v Otrokovicích moderním vertikálním skladovým systémem Kardex Shuttle® XP, který plně využívá jeho výšku 15 metrů a šetří tak místo, čas i peníze.
PŘED a PO – změny, kterými prošel B2B e-shop od KCK Cyklosport
Homepage
Už při přihlášení do B2B e-shopu uvidí zákazníci obrovskou změnu. Celá homepage je oproti původní verzi barevně sjednocená a zákazník se v ní mnohem lépe orientuje, i když je v e-shopu poprvé. Vzhled homepage je navíc možné si částečně přizpůsobit.
Homepage PŘED
Homepage PO
Klienti si nyní mohou jednotlivé bloky ve střední části libovolně přeskládat a seřadit je podle svých preferencí. Tímto způsobem mohou nastavit pořadí pro reklamace, poslední objednávky, novinky, akce, výprodej, aktuality a hlídacího psa. V případě potřeby lze celou sekci skrýt.
Levé horní menu na homepage
Novinky a Připravujeme v levém horním menu jsou na úvodní stránce přehledně rozčleněny do jednotlivých měsíců, ve kterých lze jednoduše filtrovat. Na stejném principu fungují také sekce Výprodej a Akce.
Otevřená sekce Novinky
Novinky je možné zobrazit dle datumu začátku prodeje až 6 měsíců zpětně a přehled připravovaných produktů na následujících 6 měsíců si klient zobrazí v sekci Připravujeme, kde může zboží filtrovat dle datumu příštího naskladnění.
„Z větší části jsem se podílel na homepage, uživatelském rozmístění daných sekcí, obecné funkčnosti, menu a na mnoha dalších prvcích webu. Na starost jsem měl také nastavení faktur a objednávek a vše s tím spojené, například zobrazení nakoupených komodit včetně možnosti zpětného objednání. Byť se to nezdá, nejvíce času zabral detail zboží. Není vždy jednoduché skloubit na první pohled jednoduché zobrazení s napojením na data,“ popsal svou práci na projektu a jeho drobné nástrahy Roman Pavlištík, programátor Programie.
Detail produktu
Možnost zobrazení detailu produktu v původním e-shopu nebyla (byl tam pouze rychlý náhled po najetí myší na název produktu, který bez ladu a skladu popsal základní informace). Nyní se zákazníci mohou podívat, jak zboží vypadá a jaké jsou jeho parametry v přehledných záložkách Popis, Parametry a Alternativy.
Náhled detailu produktu PŘED
Náhled detailu produktu PO
Martina Jalůvková, projektová manažerka a testerka Programie, uvedla výhody, které redesign e-shopu přináší: „Zákazníky překvapí celkový vzhled, přehlednost a vzdušnost stránek. Nový přehledný katalog produktů s detailním popisem, který obsahuje všechny dostupné informace o produktu včetně historie nákupu, budou jistě také vnímat jako změnu k lepšímu.“
Nákupní seznamy
Oblíbené produkty mohou zákazníci nově přidávat do svých nákupních seznamů a třídit je do skupin a kategorií pro snazší orientaci. „Nové rozhraní umožňuje vytváření nákupních seznamů a seznamů oblíbených položek a kategorií. Tyto seznamy lze následně hromadně vložit do košíku, což výrazně urychluje práci,“ doplnila Andrea Mrázek Kmentová, spolumajitelka a vedoucí marketingu v KCK Cyklosport.
Ukázka nákupního seznamu
Dva nezávislé nákupní košíky
„Troufnu si říct, že zákazníci e-shopu KCKcyklosport.cz budou velmi mile překvapeni. Zvláštností pro ně bude jednoznačně nákupní košík, respektive dva košíky,“ uvedl Roman Pavlištík.
Nákupní košíky jsou v novém B2B e-shopu opravdu dva. Jedná se o inovaci, která umožní členit různé typy nákupů. Andrea Mrázek Kmentová pak ještě dále upřesnila smysl přidání druhého košíku: „Druhý košík mohou zákazníci využít například pro dlouhodobější objednávky a mezitím prostřednictvím prvního bez problému operativně objednávat zboží do servisu nebo na prodejnu.“
Rychlý náhled do košíku
Stránka, kde lze mezi sebou přepínat dva nákupní košíky
Přehledný profil uživatele
„Další změnou je přehledně oddělený profil uživatele od produktové části, kde klienti najdou vše potřebné ke svému účtu – objednávky, faktury, nastavení svého profilu, reklamace a vše, na co byli zvyklí, jen v novém kabátě,“ nastínila přínos nového uživatelského profilu Martina Jalůvková.
Zobrazení profilu uživatele PŘED
Zobrazení profilu uživatele PO
Další nové funkčnosti B2B e-shopu
- Nevykryté produkty
- Konkrétní varianty a velikosti produktu v katalogu
- Nové vyhledávání v našeptávači
„Nová funkčnost, tzv. Nevykryté produkty, umožňuje zobrazit smazané produkty z košíku, které jsou opět naskladněny. Koupit lze v tomto případě pouze skladové množství tohoto zboží. Upravili jsme také vyhledávání v našeptávači, kdy se v danou chvíli při plné shodě zobrazí konkrétní varianta místo hlavního produktu,“ popsal nové funkčnosti programátor Programie Kamil Petráš.
Upravené vyhledávání v našeptávači
Různé varianty a velikosti produktů
Andrea Mrázek Kmentová v rozhovoru o redesignu B2B e-shopu
Dobrý den, Andreo. Jako spolumajitelka a vedoucí marketingu máte nejlepší přehled o dění ve firmě KCK Cyklosport. Rádi bychom se Vás proto zeptali na několik otázek.
Proč jste se rozhodli pro redesign vašeho B2B e-shopu? V čem jste viděli nedostatky původní verze?
Pro redesign B2B jsme se rozhodli, protože chceme neustále zlepšovat servis pro naše zákazníky a po 5 letech fungování stávajícího B2B jsme pocítili potřebu funkce vylepšit, zmodernizovat a našim zákazníkům nabídnout nové služby, které jim usnadní a urychlí nákup přes náš portál. B2B je v podstatě jediný komunikační kanál se zákazníky, proto je pro nás jeho bezproblémové fungování stěžejní a důležité. Za těch pár let jsme získali další poznatky a informace, co je potřeba vylepšit či změnit a vše jsme zapracovali do nového webu.
Které změny na e-shopu považujete za nejzásadnější?
Nejzásadnější změnou je určitě sjednocení více produktů s velikostní řadou do jednoho. To znamená, že jsme produkty s velikostní řadou seskupili pod jeden hlavní produkt, tzv. master produkt. Tím usnadníme zákazníkům nakupování a prohlížení námi nabízeného sortimentu, který má velikostní škálu jako například oblečení a obuv.
Jaká jsou vaše očekávání od spuštění nové verze B2B e-shopu?
Očekáváme, že pro naše zákazníky to bude krok k pohodlnějšímu nakupování. Celkově je B2B přehlednější, jednodušší a má zmodernizovaný vzhled.
Co plánujete do budoucna? Mohou se vaši zákazníci těšit na nějaké novinky?
Do budoucna plánujeme představení nového směru značky Force, který se aktuálně formuje, a zákazníci se mohou těšit na exkluzivnější nabídku produktů. Zaměřujeme se na kvalitu výrobků a celkově rozšiřujeme nabízený sortiment. Jak jste určitě mohli zaznamenat, v loňském roce byly naše produkty vidět na všech závodech Grand Tours v rámci spolupráce s World Tour týmem Intermarché–Wanty–Gobert. Stejně tomu bude i letos, kdy úspěšná spolupráce pokračuje. Samozřejmostí je rozšiřování sortimentu značky Force, zejména nové tretry, přilby, brýle, oblečení a novinky v komponentech, které neustále vyvíjíme.
Jak hodnotíte současné postavení KCK Cyklosport na trhu? Z čeho máte největší radost?
Celkově jsme pyšní na to, že malá zlínská firma dokázala vybudovat světovou značku, jejíž produkty používají i profíci. Tyto spolupráce jsou pro nás zásadní z hlediska vývoje, kdy dostáváme zpětnou vazbu od těch nejpovolanějších a můžeme naše produkty zlepšovat. Benefitem je také to, že si naši zákazníci mohou koupit zboží, o které mají zájem ti nejlepší cyklisté.
Jak hodnotíme vzájemnou spolupráci
Programia
„Spolupráce probíhala bezvadně. Společně jsme připravili podrobnou analýzu a grafiku a s klientem jsme mohli kdykoliv doladit detaily a probrat výsledky testování. Vzájemná komunikace byla rychlá, vstřícná a veškeré změny se zapracovaly téměř obratem.“
Martina Jalůvková
„Vzhledem k tomu, že jsme měli analýzu, která obsahovala dopodrobna rozepsané chování jednotlivých prvků a částí na e-shopu, byla realizace projektu naprosto bez problémů.“
Kamil Petráš
KCK Cyklosport
„Spolupráci hodnotíme velmi kladně, společně vyvíjíme naše weby již řadu let a redesignem B2B vývoj nekončí. Máme další plány s projety Force.bike a Wilier.cz.“
Andrea Mrázek Kmentová
Jak jste mohli sami vidět, v Programii se zvládneme popasovat i s opravdu netradičním zadáním. Chcete i vy svůj B2B nebo B2C e-shop posunout na novou úroveň? Ozvěte se nám a společně najdeme to nejlepší řešení.